BAREVNÝ PODZIM

 

Charakteristika integrovaného bloku:

 

     Záměrem tohoto bloku je pomoci novým dětem s adaptací na nové prostředí, získat nové poznatky o přírodě a jejich proměnách. Rozvíjet paměť, pozornost, představivost a fantazii, vyjádřit pocity, dojmy, prožitky. Osvojit si dovednosti potřebné k vykonávání jednoduchých činností.

 

Dílčí vzdělávací cíle:

 

  • získat relativní citovou samostatnost a schopnost vytvářet citové vztahy

  • seznamovat se s pravidly chování i ve vztahu k druhým

  • vytvářet elementární povědomí o přírodním prostředí – rozmanitost, vývoj, proměny

  • rozvoj tvořivosti a kreativity

  • osvojit si věku přiměřené praktické dovednosti

     Očekávané výstupy:

     

  • chovat se tak, aby dítě neohrožovalo své i bezpečí a pohodu druhých

  • zvládnout sebeobsluhu

  • respektovat předem vyjasněná a pochopená pravidla

  • vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů

  • zvládnout jemnou i hrubou motoriku – zacházet s předměty, pomůckami

  • všímat si a vnímat rozmanitosti přírody, jejich změn a dění v okolí

     

  • Vzdělávací nabídka:

     

  • jednoduché pracovní a sebe obslužné činnosti v oblasti osobní hygieny, stolování, oblékání, úklidu, úpravy prostředí

  • příležitosti a činnosti směřující k prevenci úrazů

  • společné vyjasnění pravidel

  • hry na téma přátelství

  • aktivity podporující sbližování dětí

  • hry a činnosti, které vedou děti k ohleduplnosti k druhým, k ochotě rozdělit se s ním, půjčit hračku, střídat se, pomáhat si a schopnosti vyřešit vzájemný spor ….

  • manipulační činnosti a úkoly s předměty, pomůckami, novým materiálem

  • záměrně pozorovat objekty a předměty – určovat, pojmenovat jejich vlastnosti – velikost, barva, materiál, chuť, vůně ………

  • konkrétní operace s materiály – třídění, přiřazování, uspořádání, odhad, porovnávání

  • sledovat rozmanitosti i změny v přírodě

  • eko hry

  • výlety – vycházky do okolí

  • námětové hry a činnosti