Barevný podzim

 

 

Charakteristika integrovaného bloku:

Záměrem tohoto bloku je pomoci novým dětem s adaptací na nové prostředí, získat nové poznatky o přírodě a jejich proměnách. Rozvíjet paměť, pozornost, představivost a fantazii, vyjádřit pocity, dojmy, prožitky. Osvojit si dovednosti potřebné k vykonávání jednoduchých činností.

 

Dílčí vzdělávací cíle:

  • seznamovat se s pravidly chování i ve vztahu k druhým
  • získat relativní citovou samostatnost a schopnost vytvářet citové vztahy
  • vytvářet elementární povědomí o přírodním prostředí – rozmanitost, vývoj, proměny
  • rozvoj tvořivosti a kreativity
  • psvojit si věku přiměřené praktické dovednosti

 Očekávané výstupy:

  • zvládnout sebeobsluhu
  • chovat se tak, aby dítě neohrožovalo své i bezpečí a pohodu druhých
  • respektovat předem vyjasněná a pochopená pravidla
  • vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů
  • zvládnout jemnou i hrubou motoriku – zacházet s předměty, pomůckami
  • všímat si a vnímat rozmanitosti přírody, jejich změn a dění v okolí

 

Vzdělávací nabídka:

  • příležitosti a činnosti směřující k prevenci úrazů
  • jednoduché pracovní a sebe obslužné činnosti v oblasti osobní hygieny, stolování, oblékání, úklidu, úpravy prostředí
  • společné vyjasnění pravidel
  • hry na téma přátelství
  • aktivity podporující sbližování dětí
  • hry a činnosti, které vedou děti k ohleduplnosti k druhým, k ochotě rozdělit se s ním, půjčit hračku, střídat se, pomáhat si a schopnosti vyřešit vzájemný spor ….
  • manipulační činnosti a úkoly s předměty, pomůckami, novým materiálem
  • záměrně pozorovat objekty a předměty – určovat, pojmenovat jejich vlastnosti – velikost, barva, materiál, chuť, vůně ………
  • konkrétní operace s materiály – třídění, přiřazování, uspořádání, odhad, porovnávání
  • sledovat rozmanitosti i změny v přírodě
  • eko hry
  • výlety – vycházky do okolí
  • námětové hry a činnosti